dinsdag, januari 23, 2007

:: Ambtenaren

Zondagavond hadden wij zo onze redenen om te schelden op de IND. Maar hoe scheld je als Isja ook nog rondloopt? Je houdt de ergste verwensingen binnen en ik vloekte "Ambtenaren zijn het! Allemaal."
"Wat zijn ambtenaren?" vroeg Isja.
"Uuhhh..." aarzelde ik. "Ik ben een ambtenaar."
"Ben ik ook een ambtenaar?" wilde Isja weten.
"Nee jij bent geen ambtenaar.""
"En waarom ben IK geen ambtenaar?"
"Misschien later als je werkt."
"Werken alle ambtenaren met computers?" was zijn volgende vraag.
"Niet alle ambtenaren hoor."
"Wat zijn dan ambtenaren?"
"Ambtenaren zijn mensen die werken voor de Koningin." probeerde Carolien.
"Werk jij voor de Koningin Poulus?"
"Ja ik werk voor de Koningin, maar ze weet het niet hoor."
"Ben jij ambtenaar mam?"
"Nee, ik ben geen ambtenaar."
"Lucella is ook geen ambtenaar toch?" wilde Isja weer weten.
"Ja Lucella is wel ambtenaar. Die werkt bij de belastingdienst."
"Oh, maar dat had je niet gezegd dat Lucella ook ambtenaar is."
"En Wouter is ook ambtenaar. Wouter is brandweerman en ambtenaar."
"Nou weet ik het. Mensen die speciaal werk doen zijn ambtenaar."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...