dinsdag, januari 23, 2007

:: Dublin Core

De afgelopen dagen weer cursus mogen volgen. ICT cursus voor archivarissen. Het voornaamste onderwerp waar ik iets van opstak was XML. En dan met name de Dublin Core.
Het begrip was helemaal nieuw voor me. Met mijn collega Hans nam ik het leerdoel zo serieus dat we voor de klas de opdracht mochten komen uitwerken.
We beschreven het verloren gegaan archief van de stad Middelburg 1200 - 1811
1. Contributor : stad Middelburg
2. Coverage: Middelburg
3. Creator: stad Middelburg
4. Date: 1200 - 1811
5. Description: de archiefstukken ontvangen of opgemaakt door de stad Middelburg in de periode 1200 - 1811
6. Format: virtueel
7. Identifier: .../1000
8. Language: nl - NL
9. Publisher: Zeeuws Archief
10. Relation: Staten van Zeeland
11. Rights: akte van overdracht d.d. ...
12. Source: gemeente
13. Subject: gemeente; Middelburg;
14. Tittle: Archief van de stad Middelburg 1200 - 1811
15. Type: verloren gegaan archief

Altijd een aardige opsteker is een compliment van de docent te krijgen. We hadden ons zelf een opdracht gegeven die nog nooit was bedacht.
En voorts hadden we hem ook nog eens goed uitgewerkt.

Huiswerk voor de volgende cursusdag - huiswerk dat ik mezelf heb gegeven en ook alleen moet uitwerken - is het opzetten van een kennismanagementsysteem.
Ook weer leuk. Mag ik eindelijk een wiki gaan opzetten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...