woensdag, februari 13, 2008

Leven van het land

Dit weekend las ik in Elle Eten een interview met Sander Louwerens - eigenaar en kok van restaurant Lof te Amsterdam.
In het interview vertelt Sander "Het boek Leven van het land (niets verspillen en gezond blijven) van John Seymour is een beetje zoals ik zou willen leven, zoals ik kook. Dat boek gaat over alles zelf doen. Zelf groenten verbouwen, zelf een huis bouwen, dat lijkt me fantastisch. Zo doe ik de dingen ook het liefst..."

Ik ben het boek meteen gaan halen bij de bibliotheek. Ik heb het een paar keer doorgebladerd, en het is echt fantastisch. Het is een handleiding naar zelfvoorziening. De tips varieren van het bruikbaar maken van het land tot het slachten van varkens. Van het maken van kaas, bier en wijn tot het bouwen van een huis. De meeste tips zal ik laten voor wat ze zijn maar die voor het aanleggen van een moestuin zal ik goed bestuderen.

2 opmerkingen:

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...