dinsdag, november 22, 2005

:: Sprookjes

Een paar weken geleden ontdekte ik de website kiddierecords. Een site vol Amerikaanse sprookjes & verhalen die in de jaren 40-50 in Amerika op lp zijn verschenen. In mijn single-collectie kwam ik een Nederlandse tegenhanger tegen: het verhaal van Assepoester. Het verhaal wordt vertelt door Piet Ekel, de liedjes worden gezongen door Het Coctail Trio en The Shepherds. Op Marktplaats vond ik een advertentie waar nog 8 van die boekjes met mini-lp werden aangeboden. Dit weekend kwam het pakket binnen. Groot was de verrassing toen bleek dat op de mini-lp met het verhaal van Peter Pan het liedje staat dat we zo nu en dan met Isja zingen:
Ga maar in de rij staan, de rij staan, de rij staan
en loop maar achter mij aan, ik ben de generaal.

1 opmerking:

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...