maandag, januari 23, 2006

:: Mijn begin van de maandag

Ik heb verleden week voor het fantastische bedrag van € 2,50 bij AH een dvd van Pieter Post gekocht: Pieter Post & het circus en nog 3 andere verhaaltjes.
Isja is er helemaal blij mee. Zodra ie bij mij is, of - zoals vanochtend - zodra ie wakker is, wil hij Pieter Post kijken.
En zo kwam het dat ik vanmorgen iets voor achten al mee stond te zingen met het vrolijke deuntje:

Pieter Post Pieter Post met z'n poes verdient de kost
in z'n rode wagen
zon of regen vlagen
brieven pakjes brengt hij door het land

Pieter Post Pieter Post met z'n poes verdient de kost
Vogels in de bomen
zien hem fluitend komen
Pieter is als vriend steeds bij de hand

Meezingen met de Engelse versie van de tune? Klik!

4 opmerkingen:

  1. Mijn opa (die ik overigens nooit gekend heb) werd 'Piet de Post' genoemd. Was postbode op 'Smeardieck'!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem7:48 p.m.

    En bedankt ...
    Na jaren was het net uit m'n hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem7:55 p.m.

    hoe herkenbaar! neefje arend heeft van sinterklaas een videoband van pieter post gekregen om bij opa en oma te kijken. dat liedje zing je echt meteen weer mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem3:14 p.m.

    Jaaaaaaaaaa, ik word er helemaal blij van. Net als al die liedjes van good old Ernst, Bobbie en de rest (wie de rest is, weet ik nog niet). "We bouwen een hele nieuwe schuur" de hele dag in je kop. Nee, dan is Postman Pat een hele verademing!

    Leuke site trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...