zaterdag, augustus 05, 2006

:: LOVE

Mijn muziek vandaag: Love. Vandaag bereikte mij het bericht dat Arthur Lee donderdag is overleden. Tot een paar maanden geleden was hij voor mij een grote onbekende. Maar toen ik dit voorjaar een complete vinyl-collectie toegeschoven kreeg waarin een paar albums van Love zaten, begon zijn band voor mij te leven. Op hun debuut album staat hun eerste hit My little red book (een nummer van Burt Bacharach & Hal David). Maar meer nog meer waardeer ik hun uitvoering van Hey Joe, dat ook te vinden is op dit album. Toen ik vanochtend het overlijdensbericht las besloot ik in de loop van de dag hun eerste album te draaien. De plaat is inmiddels 40 jaar oud, maar nog immer een schoonheid. Overigens scoorde de band in Nederland nooit een hit. Hun single Alone again or uit 1970 kwam niet verder dan de tipparade.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...